ACICOM vos fa saber, que el nostre soci i amic, Josep Lluís Galiana, continua innovant unint cinema mut i música contemporània, i ens fa aplegar la informació de la propera presentació-projecció-creació en directe de la BSO al documental de Dziga Vertov, L’home amb la càmera (1929) a l’espai Plutón (València), que junt amb Avelino Saavedra interpretaran, a la seua lliure creació, el divendres, 19 de juny, a les 20.30 hores. Us esperem!!!
Projecció-concert creació en temps real de la Banda Sonora del documental “L’home amb la càmera” (Dziga Vertov, 1929)
.
L’Espai PlutónCC acull el proper divendres 19 de juny a les 20.30h la preestrena del projecte de cinema mut amb música en directe al voltant de la pel.lícula “L’home amb la càmera” de Dziga Vertov, un espectacle vibrant on transiten les noves músiques vanguardistes per oferir tota la màgia del cinema en un espectacle completament musicat.Aquest llargmetratge-documental de 67 minuts, influenciat per la coneguda cinta Berlín, simfonia d’una gran ciutat, és un retrat de San Petersburg composat per centenars de pincellades fílmiques sobre la vida quotidiana en l’esmentada ciutat rusa. Fragmentària, enèrgica i puntillista, “L’home amb la càmera” és com un gran trencaclosques que permet percebre el ritme d’una gran ciutat tot al llarg d’una jornada de treball en el seu moment històric més important de desenvolupament industrial i tecnològic. El vertiginós muntatge —en clara referència als postulats constructivistes i futuristes de l’època— contàgia a l’espectador posant-lo ràpidament en situació.
Des de l’alba i fins a la posta de sol, el film descriu el transcurs d’un casual dia en una ciutatrussa: el despertar dels primers obrers i les seves jornades laborals en fàbriques, ciutadans practicant diverses activitats esportives i del món del lleure i, en general, una nova i postrevolucionària societat russa que interacciona i es confronta amb les noves maquinàries que caracteritzen la vida moderna. Al llarg del film, un reporter proveït d’una càmera acompanya l’espectador i fa de fil conductor entre les diverses i independents escenes qüotidianes de les quals consta l’experimentaldocumental.
L’acompanyament musical de Josep Lluís Galiana / Avelino Saavedra: Transitions tradueix en sons i sorolls barrejats, en ritmes frenètics i melòdies fragmentades, i en ambients musicals imprevisibles el discurs fílmic de Dziga Vertov, un dels cineastes capdavanters de l’art cinematogràfic més avantguardista del primer terç del segle XX.