Presentació de «El PRODIGIÓS CARRER LA PAU» de Francesc J.Hernàndez. Dijous 25/06/2026 CCC Octubre 19h.

Us convidem a la Presentació de «El PRODIGIÓS CARRER LA PAU» de Francesc J. Hernàndez el Dijous 25 de Juny a les 19h a la sala de l’àtic del Centre de Cultura Contemporània Octubre al Carrer de Sant Ferran, 12 (València)

 

 

L’autor, Francesc J. Hernández, és professor jubilat del Departament de Sociologia y Antropologia Social de la Universitat de València, on va impartir docència en sociología. A més, és doctor en Filosofia, en Pedagogia i en Sociología també en la UV.

En aquesta obra presenta una història detallada i ben documentada del Carrer de La Pau, un dels espais urbans més emblemàtics de València. Passa per les diferents etapes de la vida,  des del naixement del carrer amb totes les seues transformacions. Combina la seva experiència en la investigació en filosofia, sociologia de la educació i sociolingüística e història valenciana amb l’atenció als detalls materials i humans que marquen la identitat d’aquest carrer.

En paraules de l’autor:

“Diuen que és el carrer més bonic de la ciutat de València, i potser siga cert. Amb tot i això,  és un dels que més prodigis i secrets atresora. La persona que llisca aquest llibre en podrà conèixer alguns, sobretot si acompanya la lectura d’un passeig per aquesta via tan bella com enigmàtica. Per afavorir el passeig, la redacció d’aquest llibre s’ha fet amb epígrafs curts, generalment amb pocs paràgrafs, sense floritures literàries.

En les il·lustracions, s’han evitat les imatges dels magnífics edificis del carrer, com resulta habitual en les guies, perquè preferim que la persona que llig els contemple directament. Amb tot i això, en posarem algunes de detalls significatius, generalment amb fotografies de Tono Giménez.

Aquesta no és una guia arquitectònica, encara que s’hi donen moltes explicacions, sinó una crònica dels secrets i prodigis d’un magnífic carrer, de la vida que flueix en aquesta via i de les persones que hi visqueren o passejaren”

 

 

Acicom celebra els 150 anys d’història del Carrer La Pau amb un projecte per donar-la a conèixer, que conta amb materials i activitats gratuïtes.

 

Més informació del projecte i accés a l’enllaç del llibre:

https://acicom.org/carrer-la-pau/