Presentació i diàleg sobre els llibres i pensament d’ANTONIO LAFUENTE, un gran investigador sobre la ciència ciutadana, el procomú, el prototipat, la participació ciutadana, etc. dimarts 15/9/2026 a les 18.30h Aula 1 CCC OCTUBRE

EL PROCOMÚ NAIX PER A PENSAR EN UN FUTUR SOSTENIBLE

 

La rebel·lió dels «amateurs» i el dret a co-produir el món

La ciència i la tecnologia sovint semblen tancades en laboratoris inaccessibles, convertint el coneixement en un bé privat excloent. Ens han separat entre els qui «saben» i els qui «ignoren». Però la història del progrés humà no s’escriu només amb títols acadèmics, sinó a través dels peus i les mans d’aficionats, activistes i hackers que s’han atrevit a canviar les regles del joc.

Et convidem a la presentació de tres obres provocadores i cabdals d’Antonio: Itinerarios comunes, Ciencia en común i Mundanización de la Ciencia.

  • En Itinerarios comunes, Lafuente ens llança una invitació lluent a construir «la veritat entre totes». És una provocació madura per recuperar la confiança en el futur i restaurar la convivencialitat perduda davant la deriva neoliberal.
  • A Ciencia en común, s’explora el paper revolucionari dels amateurs, militants i hackers que han transformat la nostra història des dels marges. Una aposta radical per la ciència oberta, participativa i lliure, entesa no com una propietat, sinó com una responsabilitat col·lectiva.
  • En Mundanización de la Ciencia: Modos de encuentro entre ciencia y sociedad. Quan els problemes tenen un gran impacte social, no és estrany que s’accentue la tensió, sempre latent, entre les elits científiques i la ciutadania. S’exploren processos que reclamen la presència notòria de la ciutadania en assumptes tradicionalment considerats de la incumbència exclusiva dels científics. No parla de la gent que s’acosta a la ciència en les seues estones lliures, sinó de persones que volen donar forma a altres modes de construir la xarxa, habitar la ciutat o experimentar el seu cos.

No farem una presentació de llibres convencional per a consumidors passius. 

És una crida a transitar de la protesta a la proposta

És l’hora d’aprendre a defensar els nostres drets des d’una justícia epistèmica i de construir, entre tots, un nou pacte social.

T’hi esperem per obrir els possibles, compartir el diàleg i endur-te idees per a transformar l’entorn!

 

 

Volem convidar-vos a la presentació dels llibres d’Antonio Lafuente , mantenint un diàleg sobre les seues reflexions, tesi i trajectòria

.

Presentació dels llibres d’Antonio Lafuente.

 

Dimarts, 15 de setembre a les 18.30h a l’Aula 1  del Centre de Cultura Contemporània OCTUBRE

Entrada gratuïta, aforament limitat. 

Reserva la teua cadira en:

https://acicom.org/Reserva-Llibres-Antonio-Lafuente

o

.
Organitza:

Equip Tornallom, en el marc del projecte LA VEU DEL RIU, amb el suport d’ACICOM (Associació Ciutadania i Comunicació), col·labora Octubre CCC

PER A SABER-NE MÉS

 

Itinerarios comunes 

Lafuente ens llança una invitació lluent a construir «la veritat entre totes». És una provocació madura per recuperar la confiança en el futur i restaurar la convivencialitat perduda davant la deriva neoliberal.

 

 

 

.

 

 

 

Ciencia en común
Explora el paper revolucionari dels amateurs, militants i hackers que han transformat la nostra història des dels marges. Una aposta radical per la ciència oberta, participativa i lliure, entesa no com una propietat, sinó com una responsabilitat col·lectiva.

 

 

.

.

 

 

Mundanización de la Ciencia.

Modos de encuentro entre ciencia y sociedad. Quan els problemes tenen un gran impacte social, no és estrany que s’accentue la tensió, sempre latent, entre les elits científiques i la ciutadania. S’exploren processos que reclamen la presència notòria de la ciutadania en assumptes tradicionalment considerats de la incumbència exclusiva dels científics. No parla de la gent que s’acosta a la ciència en les seues estones lliures, sinó de persones que volen donar forma a altres modes de construir la xarxa, habitar la ciutat o experimentar el seu cos.